Tuesday 9 October 2012

Hanya mampu senyum n sabar :))

Bismillahirrahmanirrahim...dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani...tuhan yang menurunkan rahmat  dan kasih sayangnya buat sekalian alam.....ya Allah...terima kasih kerana telah mengajarku apa itu erti cinta manusia...cinta  yang kau titipkan dihatiku dan hatinya untuk menguji kami supaya lebih  matang dalam bercinta...meskipun perit dan rapuh hatiku dalam menjalaninya...tetapi...alhamdulillah ya Allah kerana kau memberiku ujian ini sebelum aku benar benar  membina rumahtangga...kau tahu tahap kesediaan hatiku dan diriku...hatinya dan dirinya...sebab itulah cinta kami hanya ujian semata2 nak uji tahap keimananku dan keimanannya...pergantungannya terhadapmu dan pergantunganku terhadapmu...jika dikira setiap titik air mata yang mengalir padanya dan padaku tidak terkira ya Allah...hanya kau yang tahu makna dan erti setiap titisan itu ya Allah...ya Rahman...akulah hambamu yang berharap agar setiap titik yang kami alirkan itu tidak sia sia...jadikanlahnya sebagai penghapus dosa kami yang terdahulu...ampunkan kami ya Allah...hambamu yang sering n selalu alpa...ya Rabb kiranya  kau menggantikanku apa yang hilang n yang pedih itu dengan sesuatu yang baru...kau bimbinglah aku dan dia untuk mencapai redhamu...sejuk dan tenangkanlah hati  dan jiwa kami bila bersama dan berjauhan...aku berazam ya Allah x akan mengalirkan air mata walaupun setitis di hadapannya nanti...aku akan  berusaha menjadi  yang solehah di hadapannya n di belakangnya...aku akan cuba menjaga maruah  n air mukanya...aku harap ya Allah...aku harap agar aku boleh sentiasa bermanis muka...n redha dia sebagai suamiku di dunia malah berkekalan hingga ke syurga nanti...amiin ya Allah...semoga kau perkenankan permintaan hambamu ini...:))
Sharing is caring ^_^

No comments:

Post a Comment

KOPIRAIT oleh SWENDEHOTCHOLOLATE