Monday 15 April 2013

mungkin tanggungjawab itu akan berubah selepas ini

Bismillahirrahmanirrahim

segala puji aku butirkan buatmu ya Allah

Tuhan yang maha agung

tuhan yang maha pemurah

ya allah ya zaljalali wal ikram

amithna 'ala deenil islam


mungkin tanggungjawab itu akan berubah selepas ini

dari seorang anak kepada seorang isteri

dari seorang isteri kepada seorang ibu

jadikanlah aku solehah

untuk mendapatkan seorang suami yang soleh

perbaikilah akhlakku ya Allah

seindah peribadi kekasihmu muhammad rasulullah

jadikan aku isteri penyejuk mata buat suamiku nanti

jadikan aku isteri yang berbakti

jadikan aku isteri yang menolong perjuangan suami

jadikan aku isteri bidadari di dunia dan di syurga

ya allah!

jadikan aku ibu yang solehah

jadikan aku ibu yang boleh membimbing anak anak kearah redhamu

jadikan aku ibu yang diredhaiMu

jadikan aku ibu yang menjadi penyejuk mata buat anak anakku nanti

jadikan aku ibu yang boleh membimbing anak menjadi cemerlang dunia akhirat

jadikan aku ibu yang menyayangi anak anaknya keranaMu ya Allah

jadikan aku ibu yang penyayang

pesan ust wan akashah
bila ada keluarga nanti

ajar anak2 balik rumah sebelum maghrib

solat jamaah baca quran sama2 lepas maghrib

jaga makanan

jgn sekali2 makan makanan haram

ambil wuduk sebelum bagi minum susu pada anak2


wiflovetrustlyfrommyheart!
Sharing is caring ^_^

No comments:

Post a Comment

KOPIRAIT oleh SWENDEHOTCHOLOLATE