Monday 7 January 2013







Saya tulis banyak pun tak guna. Selama hari ini kita hidup, kita lakukan sesuatu demi siapa sebenarnya? Kita belajar sedari kecil pergi ke sekolah hinggalah ke menara gading, kita buat demi siapa? Demi kita? Demi ibu bapa? Kemudian kita cari jodoh, kita jumpa jodoh, kita kahwin, kita dapat anak, kita buat demi siapa? Demi kebahagiaan kita dan kepentingan diri kita? Kita usaha sini sana cari kerja, buat kerja, dapatkan kerja, hinggalah berjaya, demi apa kita kerja? Demi dapat duit, demi senang, demi kemewahan diri? Kita buat jasa pada orang, kita tabur budi pada orang susah, kita derma sana sini, kita perjuangkan hak orang ramai sehingga ke peringkat tertinggi, demi apa kita buat semua tu? Demi pujian dan sanjungan? Demi pangkat dan status?

Anda boleh jawab sendiri demi apa. Usahlah hipokrit mengatakan anda buat selama ini demi Allah. Sejak kecil lagi buat demi Allah? Anda jujurlah pada diri sendiri. Jawab pada diri sendiri. Bukan pada saya. Saya tidak perlu sukzon pada anda pun, sebab saya pun baru sedar demi siapa sepatutnya saya buat sesuatu.


Apa yang kita dah buat demi Allah dengan seikhlas hati?

Apa yang anda dah buat demi Allah dengan sesungguhnya hati?

"Apa yang telah aku korbankan demi Allah dengan sepenuh-penuh pengorbanan?"

Tanyalah diri sendiri.



<3 Credit to Syabab Musafir Kasih <3
Sharing is caring ^_^

No comments:

Post a Comment

KOPIRAIT oleh SWENDEHOTCHOLOLATE